[rel] Tramwaje olsztyńskie
Kolejoman
2016-02-22 23:13:58 UTC

23.01.2016.

Podczas styczniowego pobytu w Olsztynie miałem okazję zaliczyć olsztyńską
sieć tramwajową już w całości. Wcześniej dane mi było przejechać tylko trasę
Wysoka Brama - Kanta podczas oficjalnej inauguracji sieci. Zaczynam na
dworcu PKP od linii 3, ponieważ kursuje najrzadziej. Jedziemy ul.
Kościuszki, gdzie mamy przystanki wiedeńskie (jest to jedyna ulica w
Olsztynie z tego typu przystankami). Przed Skwerem Wakara dołącza się do nas
odnoga z Wysokiej Bramy. Następnie ul. Żołnierską zjeżdżając lekko z górki
docieramy do ul. Obiegowej, w którą skręcamy. Tuż za skrzyżowaniem jest
przystanek obsługujący szpital wojewódzki. Sporo ludzi narzeka jednak, że
jest on zbyt oddalony od szpitala. Następnie wydzielonym torowiskiem
kontynuujemy jazdę z górki i przecinając ul. Pstrowskiego nieopodal Tesco
docieramy do Galerii Warmińskiej, przed którą skręcamy w prawo. Za
przystankiem obsługującym galerię linia robi się jednotorowa, jest jednak
chyba jakiś problem z rozjazdem, ponieważ stajemy na nim, a motornicza musi
wyjść z tramwaju. Na odnodze mamy przystanki Pozorty i Uniwersytet Pływalnia
oraz końcówkę Uniwersytet Prawocheńskiego. Mam kilka minut, więc szybka
dokumentacja. Tym samym tramwajem powracam do Galerii Warmińskiej. Mój
pojazd kieruje się w lewo, aby udać się z powrotem do dworca, a ja
przechodzę na przystanek obsługujący linie 1 i 2. Jako pierwsza przyjeżdża
2-ka. Jazda na Jaroty mija szybko, bez zbędnych przestojów, tak jak to miało
miejsce w dniu otwarcia. Na Kanta spotyka się więcej tramwajów, więc
postanawiam zostać tu nieco dłużej i porobić zdjęcia. Na powrót wybrałem
1-kę, aby przejechać ostatni kawałek, jeszcze dziś nieodwiedzony. Po ok. 20
minutach jazdy melduję się przy Wysokiej Bramie. W porównaniu z poprzednią
przejażdżką jest o wiele lepiej. Tramwaje jechały płynnie, raczej nie było
niepotrzebnych zastojów, a w samym tramwaju również nie było takiego tłoku
jak w dzień otwarcia. Z pewnością nie bez znaczenia jest fakt, że zaliczałem
w sobotę. Z tego co wiem, w tygodniu nadal występują problemy z korkami i
punktualnością. Zamieszczam jeszcze kilka zdjęć sprzed dworca PKP oraz
sprzed zajezdni gdzie zrobiłem sobie spacerek. Dzisiejsze zaliczenie odbyło
się w zimowej, śnieżnej scenerii, jednak zamierzam je jeszcze powtórzyć gdy
nie będzie białej kołderki i w pełni będzie widoczna cała infrastruktura.
Trzymam kciuki za olsztyńską sieć, aby funkcjonowała coraz sprawniej i
dobrze służyła mieszkańcom oraz aby się rozwijała, tym bardziej, że władze
miasta już planują budowę kolejnych linii.

Zdjęcia: www.kolejomania.rail.pl/tramolszt.html

Pozdr.
Grzesiek
Kolejoman
2016-03-23 21:58:24 UTC
Post by Kolejoman
23.01.2016.
Podczas styczniowego pobytu w Olsztynie miałem okazję zaliczyć olsztyńską
sieć tramwajową już w całości.
Do relacji dodałem zdjęcia z 12 i 13 marca 2016, ukazujące najważniejsze
miejsca sieci już bez śniegu.

Pozdr.
Grzesiek