[GOP][rel] Autobusy dla kibiców
Martinek
2004-10-24 14:47:46 UTC
Niedziela 24.10 była pierwszym dniem (z dwóch), w którym kursowały
linie okolicznościowe uruchomione dla odwozu kibiców po meczu Zagłębia
Sosnowiec. Jak można się było spodziewać na linie wysłany został tabor
"niższej jakości", czyli sędziwe Ikarusy 280.
Po przybyciu na przystanek początkowy ("Sosnowiec Palmiarnia") moim
oczom ukazała się informacja na rozkładzie. Oczywiście jako
korzystający z usług KZK nie popadłem od razu w samozachwyt, ponieważ
informacja była umieszczona na samej górze rozkładu przez co trudno ją
było skojarzyć z normalnymi rozkładami (które z resztą wszystkie
znajdowały się po drugiej stronie tablicy).
Na żółtej karteczce wisiała trasa i rozkład autobusu "Zagł. II" na
Osiedle Juliusz. Na próżno można było szukać autobusu drugiej linii -
pozostało się jedynie domyśleć, iż jest to "Zagł. I".
Oczekiwałem na autobus linii "Zagł. II", który przybyć miał o godz.
15:20. Jakież było moje ździwienie gdy ok. 15:15 ukazał się Ikarus 280
(nr tab. 272) z małą wydrukowaną kartką na przodzie z kierunkiem
jazdy. Oczywiście numeru linii nigdzie nie było.
O godzinie 15:20 przybył drugi Ikarus 280 (nr 1528) również na nim
darmo by szukać numeru linii. Jako że kierunek jazdy odpowiadał mojemu
postanowiłem wsiąść. W sumie po opuszczeniu okolic stadionu w
autobusie było ok. 20 osób. Kierowca początkowo z obawą spoglądał w
lusterko, ale widząc tylko kilkanaście osób, których największym
grzechem było naklejanie nalepek w środku, spokojnie kontynuował
jazdę. Podróż moja skończyła się na przystanku Sosnowiec Dańdówka
Skrzyżowanie (dla tramwaju "Trójkąt") gdzie czekając na cokolwiek w
stronę Niwki miałem okazję zobaczyć następnego Ikarusa na tej samej
trasie (nr 109), w którym równiez było mniej niż 20 osób.

No i na podsumowanie - lista grzechów zauważonych:
1) brak kompletnej i czytelnej informacji na przystankach,
2) brak jakichkolwiek komunikatów w czasie przerwy w meczu,
3) oznaczenie linii autobusów nie odpowiadało oznaczeniu przystanowemu
(przypominam: na autobusie nie było żadnego numeru)
4) większość osób dojeżdżających do centrum z przyzwyczajenia i braku
informacji wybrała tramwaj
5) autobus odjeżdżał o takiej porze, że przed nim było już kilka
liniowych
6) trasy autobusów były skomplikowane i nie pokrywały sie z żadną z
istniejących

----
pozdr
Martinek
www.martinek84.prv.pl
Komunikacja w Jaworznie i Ziemi Chrzanowskiej
Andrzej Soczówka
2004-10-24 15:01:36 UTC
On Sun, 24 Oct 2004 16:47:46 +0200, Martinek
Post by Martinek
[...]
Niekórzy kibice wybitnie nie mają szacunku do taboru. Nie dziwię się
zatem.
Post by Martinek
[...]
Ciesz się, że w ogóle była jakaś informacja na rozkładzie. na dwa dni?
To się przecież nie opłaca...
Post by Martinek
Na żółtej karteczce wisiała trasa i rozkład autobusu "Zagł. II" na
Osiedle Juliusz. Na próżno można było szukać autobusu drugiej linii -
pozostało się jedynie domyśleć, iż jest to "Zagł. I".
A informacja była pod pleksą? Jeżeli tak, to znaczy, że informacji o
"Zagł. I" nie umieszczono.
Post by Martinek
[...]
Na stronie KZK GOP linie te mają oznaczenie "Dod. I" i "Dod. II", a
nie "Zagł. I" i "Zagł. II". Czyli są już dwa oznaczenia dla tej samej
linii. A może jest ich jeszcze więcej?
Post by Martinek
[...]
patrz moja uwaga o stronie KZK GOP.
Post by Martinek
4) większość osób dojeżdżających do centrum z przyzwyczajenia i braku
informacji wybrała tramwaj
Nic dziwnego; skąd mają wiedziec, dokąd i którędy jedzie jakiś dziwny
autobus.
Post by Martinek
5) autobus odjeżdżał o takiej porze, że przed nim było już kilka
liniowych
6) trasy autobusów były skomplikowane i nie pokrywały sie z żadną z
istniejących
W ten sposób łatwo jest udowadniac, że dodatkowa komunikacja nie jest
potrzebna.
--
Andrzej 'ASO' Soczówka
"Wolność lśni wśród gałęzi wielkich drzew
Które pną się w słońcu każda w swoją stronę"
Martinek
2004-10-24 15:11:27 UTC
Post by Andrzej Soczówka
A informacja była pod pleksą? Jeżeli tak, to znaczy, że informacji o
"Zagł. I" nie umieszczono.
No oczywiście, że wszystko było "prowezjonalnie" pod pleksą.

Jakub Jackiewicz
2004-10-24 15:54:32 UTC
Post by Andrzej Soczówka
Na stronie KZK GOP linie te mają oznaczenie "Dod. I" i "Dod. II", a
nie "Zagł. I" i "Zagł. II". Czyli są już dwa oznaczenia dla tej samej
linii. A może jest ich jeszcze więcej?
Oznaczenie jest jedno - "LINIA DODATKOWA I" i "LINIA DODATKOWA II".
"Zagł." się pojawiło w projektach rozkładów wysłanych do UM Sosnowiec.
Post by Andrzej Soczówka
W ten sposób łatwo jest udowadniac, że dodatkowa komunikacja nie jest
potrzebna.
I to jest oczywiście wina KZK GOP, że UM Sosnowiec sobie wymyślił taką, a
inną trasę jaką miał jechać wynajęty autobus?

--
Jakub Jackiewicz **** memphis @ wpk.katowice.pl
Wojewódzki Portal Komunikacyjny: http://www.wpk.katowice.pl/
kocham śląską ziemię i śląską krainę." (J. Ligoń)
Andrzej Soczówka
2004-10-24 16:04:01 UTC
On Sun, 24 Oct 2004 17:54:32 +0200, "Jakub Jackiewicz"
Post by Jakub Jackiewicz
Post by Andrzej Soczówka
[...]
To skąd pojawiło się inne oznaczenie na przystankach? Urząd Miasta
Sosnowca umieszczał informację? Czy KZK GOP?
Post by Jakub Jackiewicz
Post by Andrzej Soczówka
[...]
A to Urząd Miasta Sosnowca przygotowuje informację dla pasażerów na
przystankach?
Jakub Jackiewicz
2004-10-24 16:07:25 UTC
Post by Andrzej Soczówka
Post by Jakub Jackiewicz
[...]
A skąd ja mam wiedzieć? Ja mówię jak jest w rozkładzie jazdy napisane.
Post by Andrzej Soczówka
A to Urząd Miasta Sosnowca przygotowuje informację dla pasażerów na
przystankach?
A co to ma wspólnego z pokręconą trasą i godzinami z sufitu?

Andrzej Soczówka
2004-10-24 16:20:19 UTC
On Sun, 24 Oct 2004 18:07:25 +0200, "Jakub Jackiewicz"
Post by Jakub Jackiewicz
Post by Andrzej Soczówka
Post by Jakub Jackiewicz
[...]
Jest to akurat bardzo istotne. Bo jeśli oznaczenie "Zagł. I" i "Zagł.
II" pojawiło się tylko w projektach, to wówczas podwykonawca powinien
otrzymać właściwą informację z oznaczeniami "Linia dodatkowa I" i
"Linia dodatkowa II". W innych przypadkach znaczy, że źródłem błędnej
informacji jest samo KZK GOP. Wykluczam sytuację, że podwykonawca
otrzymał materiały z innego źródła, niż KZK GOP.
Post by Jakub Jackiewicz
Post by Andrzej Soczówka
A to Urząd Miasta Sosnowca przygotowuje informację dla pasażerów na
przystankach?
A co to ma wspólnego z pokręconą trasą i godzinami z sufitu?
Tutaj górę bierze sama polityka informacyjna. Jeśli pasażer wie, że
dojedzie tym autobusem do celu, to wsiądzie i nie będzie mu aż tak
bardzo przeszkadzało, że autobus do celu nie jedzie najprostszą trasą.
A trasy tych linii są na tyle proste, że nie stwarzają problemu do
łatwego przedstawienia ich w informacji dla pasażera.
Aron
2004-10-24 15:05:51 UTC
U¿ytkownik "Martinek"
Niedziela 24.10 by³a pierwszym dniem (z dwóch), w którym kursowa³y
linie okoliczno¶ciowe uruchomione dla odwozu kibiców po meczu Zag³êbia
Sosnowiec. Jak mo¿na siê by³o spodziewaæ na linie wys³any zosta³ tabor
"ni¿szej jako¶ci", czyli sêdziwe Ikarusy 280.
Na jakiej podstawie odbywa³ siê przejazd? Biletu?pozdrawiam aron
Martinek
2004-10-24 15:10:47 UTC
Na jakiej podstawie odbywa? si? przejazd? Biletu?pozdrawiam aron
Teoretycznie informacji, że linia jest bezpłatna nigdzie nie było, a
więc powinno się skasować bilet. Ale... (uwaga) w autobusie, którym
jechałem dwie osoby skasowały bilet.
No ja niestety nie mam uprawnień na linie KZK, żeby sprawdzić ile osób
bez biletu jechało ;-)

Jakub Jackiewicz
2004-10-24 15:55:04 UTC
Post by Martinek
[...]
Autobusy oczywiście nie były bezpłatne dla pasażerów.

Olo Kwasniak
2004-10-24 19:49:31 UTC
Teoretycznie informacji, ¿e linia jest bezp³atna nigdzie nie by³o, a
wiêc powinno siê skasowaæ bilet. Ale... (uwaga) w autobusie, którym
jecha³em dwie osoby skasowa³y bilet.
No ja niestety nie mam uprawnieñ na linie KZK, ¿eby sprawdziæ ile osób
bez biletu jecha³o ;-)
Taaa za to potem t³umnie przesiadli siê na poc. posp. 41114 "Podlasie" -
musieli¶my w Czêstochowie wzywaæ pluton interwencyjny :P

pdr
Olo
Olo Kwasniak
2004-10-24 19:45:46 UTC
Post by Aron
Na jakiej podstawie odbywa³ siê przejazd? Biletu?pozdrawiam aron
Ksi±¿eczki honorowego busiarza.

pdr
Olo
Andrzej Soczówka
2004-10-28 06:54:19 UTC
Post by Martinek
1) brak kompletnej i czytelnej informacji na przystankach,
Miałem okazję przyjrzeć się informacji przystankowej o dodatkowej
linii "Zagł. II" na przystanku Zagórze Mec. Nie mam większych
zastrzeżeń, poza tym, że w przypadku niektórych napisów należałoby
zwiększyć czcionkę, a przy datach kursowania przydałby się jednak
kolor czerwony, nie czarny.
Martinek
2004-10-28 14:33:07 UTC
Post by Andrzej Soczówka
[...]
A mnie wczoraj zaskoczyło to, że autobusy te zatrzymują się też w
drodze na stadion (ciekawe po co).
I zastanawia mnie jeszcze rozkład na www, a konkretnie jednoczesne
komunikaty:
"Kursuje w dniu 24 października 2004 r." i "Rozkład jazdy ważny od:
07.11.2004 do: 07.11.2004"

----
Andrzej Soczówka
2004-10-28 14:49:04 UTC
On Thu, 28 Oct 2004 16:33:07 +0200, Martinek
Post by Martinek
Post by Andrzej Soczówka
[...]
Czy godziny kursów dojazdowych są dopasowane do godziny rozpoczęcia
meczu? Jeśli nie, to nie ma to najmniejszego sensu.
Martinek
2004-10-28 14:54:51 UTC
Post by Andrzej Soczówka
Post by Martinek
[...]
No wiesz co - jak możesz podejrzewać KZK o to, że autobusy jadące na
stadion rozkładowo są dopasowane do początku meczu?!
Te autobusy to "dojazdówki" (z rozkładami na przystankach) dla tych,
które wracają z kilkoma kibicami po meczu, bo rozkład autobusów nie
jest dostosowany ani do rozpoczęcia meczu, ani do jego zakończenia.

----
Jakub Jackiewicz
2004-10-28 15:46:33 UTC
Post by Martinek
[...]
No i oczywiście temu wszystkiemu jest winne KZK, a nie zleceniodawca tych
przewozów.

Martinek
2004-10-28 16:08:17 UTC
Dnia Thu, 28 Oct 2004 17:46:33 +0200, "Jakub Jackiewicz"
Post by Jakub Jackiewicz
No i oczywiście temu wszystkiemu jest winne KZK, a nie zleceniodawca tych
przewozów.
A to zleceniodawca ułożył od razu rozkład samodzielnie ?

----
Jakub Jackiewicz
2004-10-28 16:39:51 UTC
Post by Martinek
Post by Jakub Jackiewicz
No i oczywiście temu wszystkiemu jest winne KZK, a nie zleceniodawca tych
przewozów.
A to zleceniodawca ułożył od razu rozkład samodzielnie ?
Zleceniodawca określa konkretne godziny odjazdów autobusów po meczu.

Martinek
2004-10-28 19:34:51 UTC
Dnia Thu, 28 Oct 2004 18:39:51 +0200, "Jakub Jackiewicz"
Post by Jakub Jackiewicz
Post by Martinek
A to zleceniodawca ułożył od razu rozkład samodzielnie ?
Zleceniodawca określa konkretne godziny odjazdów autobusów po meczu.
Ciekawe czy to samo powiedzieliby w UM...

----
Jakub Jackiewicz
2004-10-28 19:40:29 UTC
Post by Martinek
Post by Jakub Jackiewicz
Post by Martinek
A to zleceniodawca ułożył od razu rozkład samodzielnie ?
Zleceniodawca określa konkretne godziny odjazdów autobusów po meczu.
Ciekawe czy to samo powiedzieliby w UM...
Nie wiem, zapytaj ;-)